fredag 6 juli 2012

Mailegs sommar…

Hej alla rara.

Hoppas att ni har det bra.

I förrgår kom det en leverans ifrån Maileg som jag väntat på länge, nämligen bruden och dopkaninerna, såååå himla söta. Dock är brudgummen ff restad och kommer in senare.

Du som väntade på brudkaninen, jag har försökt att hitta ditt mail, letat och letat i min inbox men inte lyckats hitta din mailadress…hoppas att du ser det här istället. :).

1

Eftersom det är sommartider så behöver ju kaninerna bikini på sig och denna är till alla mediumkaniner.

2

Bikinin ligger i en ursöt strandväska och kostar 149 kr.

3

Här är de söta dopkaninerna, vad kan bättre passa som doppresent? Priset är 129 kr. Dessa kostar just ingenting att skicka, så om någon ska på dop snart så hojta till så skickar jag en liten dopkanin till er.

4

Bruden måste vara en dröm för små flickor (och kanske pojkar :) att leka med.

5

Slöjan i vacker tyll sitter fäst vid öronen med tre små rosor. Bruden är i medium och kostar 379 kr.

6

De söta små pottorna med ett utskuret hjärta har åter kommit in, 45 kr st.

***************

7

Igår kväll var en kväll jag väntat och längtat efter länge. En facebookvän till mig som bor i USA som är en helt fenomenalt duktig fotograf är på besök hemma i Säter. Vi har länge pratat om att hon skulle fotografera hela min familj när hon kom hem och igår kväll var det dags. Jag kan knappt bärga mig att se alla bilder. Vi var vid en helt magisk plats och fotograferade, vid en gammal kvarndamm.  Viktor hade dock ett bestyr att fånga en massa smågrodor och var inte helt med på noterna att han skulle posera framför kameran ;-).

Detta kort har däremot Vilmer tagit på mig och Viktor :-).

Jag hoppas att ni alla har det bra.

Varma Kraaamar

Melinda

8 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Tack för den söta paketen.Bara så underbar.Vad mycket gulligt du bjuder på idag.Ha nu en skön och mysig helg.Kramar Rita ♥

Lilla huset på prärien sa...

hej melinda!!

åhhh vilka underbara små kaniner - de är helt ljuvliga tycker jag. även om mina barn inte leker med dem särskilt :( jag hoppas fortfarande på att de ska "komma igång"...

hoppas allt är bra med dig och att det rullar på med din fina lilla butik.

kram jenny

G:a Affären sa...

Ja men Vilmer kan ju också, så fin bild på dig och Viktor!
Hoppas vi även får se lite av de andra bilderna.
Kramar till dig!
Kanina (Cia)

Linda.. sa...

Godkväll!

Kikar in, och tackar för superbra service idag.

Din affär är så himla mysig, synd att jag är till Säter så sällan. Men det är himla bra med bloggen, för då ser jag när det dyker upp godsaker.

Som SMILE skylten jag köpte idag :)

Kram Linda (Som bar på en aprikos pudel)

Madeleine sa...

Hej,
Äntligen har Maileg leveransen kommit ser jag. Det var jag som efterfrågade brudkaningen, men nu har jag lyckas fått tag på den på annat håll redan. Kommer och gör ett besök i din underbara butik senare under sommaren ändå :)

/Madeleine

Johanna sa...

Skall samla på Maileg kaniner till min lilla dotter:) De är så himla fina!

Kram Johanna

shabby chic tvålar lantlig inredning sa...

hej
var in i din butik igår lördags
mysigt :) så mycket fint
ha det gott

Anonym sa...

Åh vad söta! Vad menar du med att dom måste vara en dröm för små flickor.....stora då...??!! :)
Jättefina är dom ju iallafall! Min dotter hat inte lekt med kaninen men det gör väl inget...dom är fina!
Ha det bra! Nettan