torsdag 31 mars 2011

Barnkammaren del 2…

Våran badrumsrenovering hemma håller på att knäcka oss. Det känns som att vi skulle behöva åka på en långsemester när detta är färdigt.

Jag vill inte tråka ut er med alla detaljer och ibland är det tur att man kan lägga band på sig för igår kväll när jag kom hem från butiken och såg det senaste klanteriet de gjort så bröt jag faktiskt ihop. Tänkte då göra ett låååångt inlägg och skriva av mig skiten…men som sagt….ni ska slippa höra eländet och en radda med svordomar ifrån mig.

***************************

Det är alltid lika roligt när det kommer in produkter till barnavdelningen, jag blir alltid barnsligt förtjust…ungefär som ett barn på julafton skulle jag  kunna säga :-).

4

Detta underbara porslin ifrån Moulin Roty är så himla sött. Kopp och fat 59 kr,  stora fat 29 kr st samt de lite mindre skålade.

9

Denna plåtservis i läckra färger har en liten rolig funktion. Man drar nämligen upp en liten speldosan under själva kannan som gör att när barnet häller så spelas en melodi, men så fort de ställer ner kannan så tystnar den :-). Innehållande en kaffe/tekanna, bricka, 4 koppar & fat samt 4 assietter, 289 kr.

5

Ljuvligt söt liten plåtserie att laga mat i för de allra minsta, 139 kr. De små söta gammeldags mjölkkannorna 79 kr.

6

Ett träset med 4 st av gafflar, knivar och skedar, 159 kr.

7

Ursöta förpackningar i hårdpapp i en söt ask, 159 kr. Finns i 2 utföranden.

2

En nyhet i butiken är att jag tagit in lite babykläder ifrån Pippi.

Såklart…att det måste vara pippi ;-).  Här ett par riktiga Emil hängselbyxor, 289 kr.

3

Kläderna finns i storlekarna 62 & 68 och håller jättebra kvalité.

22

Denna tuffa och lekvänliga racerbana i  trä är också ny.  Själva banan är i sex delar och sätts enkelt ihop eftersom de har magneter som håller den samman.

21

Gubbarna är lösa och kan flyttas runt i de olika bilarna, 279 kr.

23

Jag är barnsligt förtjust i vackra förpackningar. Denna burk innehåller pussel och kostar 120 kr.

26

Sist men inte minst denna underbara turkosa gitarr. Det kommer med med extrasträngar samt ett ceriserosa plektrum, 289 kr. Me lika A lot ;-).

Ha det så  gott alla.

Kraaam

Melinda

5 kommentarer:

A Cup Of Emilia sa...

Vilka härliga barnsaker du har fått in i din butik. Jag förstår att det känns som om ni behöver en långsemster. Tråkigt att höra om hantverkarna. Hoppas det löser sig!

Kramar från Emilia :)

Photo by Maria sa...

Nästan så man önskar att man hade småbarn igen, eller barnbarn, fast jag hoppas de dröjer... Ljuvliga leksaker.. Kommer att bli utfattig dendagen det kommer barnbarn.. Ha ha..

Kram Mia

annaslantliv sa...

Fy vad tråkigt att det ska vara sådär, man vill att det ska vara roligt men man blir helt knäckt. Det är så vidrigt drygt med hantverkare, och sen känner man att man skulle gjort det bättre själv, det är ju inte rätt!

Styrkekramar från mig!

Anna

Anonym sa...

Jätte gulliga barn-saker. Dottern fyller år snart så jag måste titta in hos dig innan dess!
Trevlig helg!
Hälsningar
Anna Maria

Ullis/Leva på landet sa...

Så mycket härliga saker. Vilken otur att man inte har några småttingar här hemma längre.
Vi skulle också behöva fixa badrummen men drar oss för det.
Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis