söndag 8 augusti 2010

En sjöman älskar havets…

Fast så vidare värst mycket hav har vi ju inte här i Säter, däremot en pittoresk liten pärla som verkligen kommer till sin rätt under Säterstampen.

8

Det är så himla mysigt att strosa omkring hos alla de som så generöst öppnar sina vackra gårdar och trädgårdar för  allmänheten denna dag.

3

En stunds fika och loppis här…

7

Lite musik där…

1 2

Viktor i sin fina antika sjömanskostym med ett kanderat äpple som såldes i ett av marknadsstånden.

6

Här går jag i min stass för dagen…Mamelucker och en gammal  nattsärk :-).

13

Min hög av inköpta loppisföremål denna sommar gjorde sig påmind i bakhuvudet och därför så tyckte jag ändå någonstans när jag köpte  min enda loppispryl igår att symboliken på något vis passade in :-).

12

Här ska inte handlas mer…här ska sparas istället…

Iallafall tills nästa gång ;-)…

Kraam på er!

3 kommentarer:

Malmkakan sa...

Ser riktigt mysigt ut i Säter under Säterstampen, liksom som om tiden flyttas tillbaka...

Vilket sött sparskrinsbössa ( eller vad man ska kalla det ) du kommit över.

Kram, Cecilia

Photo by Maria sa...

Vilken härlig dag du visar men mysiga bilder..

Kram Mia

Mia sa...

Synd att vi missade Säterstampen i år,men jag var på 50 års kalas hos svärmor. Vi var till Säter förra året, och gjorde en hel del fynd =) å självklart tittade vi in i din mysiga butik!

/Mia