tisdag 8 juni 2010

Först går det nerför, sedan går det uppför…

Eller var det tvärtom?

Idag har jag varit med Vilmer och hela skolan på utflykt i Säterdalen. Då menar jag inte att bara gå nerför backen och hälsa på djuren i fäboden eller leka i parken. Vi har gått från skolan och sedan tagit en helt annan väg till Säterdalen.

2

En sådan där väg som kommer att kännas i benen imorgon :-).

1

(113 trappsteg räknade Vilmer till och sedan klättring på en stig)

Vädret var på topp och barnen fick till uppgift att leta efter speciella blomsorter under vandringens gång.

4

För er som inte vandrat i Dalen och sett den fantastiska naturen och ibland lite halvläskiga stigar och trappor så rekommenderar jag det varmt. Se bara till att ha mycket vatten med er.

6

Det är skönt att svalka fötterna efter någon timmes vandring.

9

Tack till alla som kom på vår loppis i helgen. Det blev väldigt lyckat, tack vare vädret också…nåja…på söndagen så öppnade hela himlen sig och det ösregnade ett tag.

 

Vi blev av med en hel del saker…och nöjdast av alla för det är nog Janne ;-).

8

(har hängt ut min ljuskrona ovanför bordet…skall dock byta ut de blekta eucalyptusbladen till något annat.)

Nöjd blev jag också för då kan jag plocka hem lite nya saker från butiken som kom i förra veckan ;-).

Janne försöker ju pränta in i skallen på mig att en sak in = en sak ut…Då borde det  ju gälla lika åt andra hållet också, eller hur? ;-)

Sköt om er.

Kraam

Melinda

5 kommentarer:

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Hej!
Jag skulle också behöva ha en loppis. Nu när jag har bytt stil till den mer lantliga, så har man mycket som inte passar in.
Kram Anette

Mitt skabbiga chica hus sa...

Gud så ljuvligt! Snart är det semester och säterdalen för oss också. Och tisdagskvälls loppisar:o)

Senast fredag kommer mamsen och hämtar lampan. För över pengarna nu så du har dem på kontot tills dess. Ska bli så sjuuuukt spännande att få den på plats.

kraaaam
Mia

Det vita dårhuset sa...

Halloj bruden
Jag hade en loppis dag i Söndags jag men yrväder som jag är trodde jag att ni bara hade på Lördagen =(
I Lördags var jag sjölv med barnen heeeela dagen. Som vanligt när det är något man inte vill missa ;)
Nästa vecka kommer ERika!!!
Om du vill naturligtvis?!
Eller ja....... skiter jag faktiskt i! Kommer i alla fall :o))))))

Puss på dä min alltför långt borta vän....

fröken knopp sa...

Åhh Melinda låter som en spännande dag..:)

O du, den där metoden står jag helt bakom dig på..flera saker ut-flera saker in!!! skrattar*

Varmaste kramarna Elin

Photo by Maria sa...

Oj vad ni har gått.. Känns säkert i benen i morgon..

Jag har hela vinden full med saker som jag borde ta till en loppis, måste bara se till så det kommer ner i lådor..

Klart det måste betyda att du kan ta in en del saker nu när du gjort av med en del ;-)

Kram Mia