fredag 8 januari 2010

Några eftersläntrare…

Hej sköningar.

Jaha…lagom inför Formexmässan så dyker det upp varor beställda på Augustimässan :-).

Bättre sent än aldrig.

4

(449 kr)

Nu har dessa ljuvliga rostiga takkronor kommit in igen. Fick ju endast 2 i första leveransen  och dessa försvann fortare än smör på het asfalt.

3

Även denna har kommit in igen.  På något vis ser den så liten ut på bilden men tro mig…den är riktigt maffig, 299 kr.

5

Dessa dekordörrar!!! YUMMIE!!! Pris 1999 kr

6

Detaljbild ifrån järnornamentet i dekordörren.

7

Godisskålen till vänster i bild, 99kr, Den högre ljuslyktan i mitten 199 kr (samma som jag fick av min Hanna i julklapp). 

Nu har även lillebror eller lillasyster till den kommit in, längst till  höger 119 kr.

9

Och nu har äntligen de maffiga klockorna kommit in. De är hela12 cm djupa och har en diameter på 38 cm, 699 kr.

Jag önskar er en Toppenhelg…

Ikväll ska jag sukta efter Stefan Sauk i Let´s Dance.

Han är också Yummie!!! ;-)

P & K

Melinda

15 kommentarer:

Helen sa...

Hej!
Vilka fina grejer du har fått hem till butiken. Jag måste bara komma och besöka den, verkar jätte mysigt på bilderna.
Kram/Helen

lottens vita och gröna sa...

ohhhhhhh vad fin krona..men har ju inga tomma krokar, hehe!
jaha du är lite stefan sauk du...jag missar ikväll då jag ska skräna på tjejmiddag, fniss annars skulle jaf varit nitton och bara ha ögonen på rhabi...sötnos! men stefan är rätt fin han med, ser lite mer använd ut, det är bara charmigt det, hihi!
tänkte ta em på fredagen ledig går ni på mässan eller ska vi göra typ gamla stan??? kramar i lass och ett till sussi med//lotten

fröken knopp sa...

åhh så mycket fint..!!

kanske ska ta mig till formex jag med..annars hade vi faktiskt planerat in formland i danmark...men man skulle ju kunna ta båda..hihi.....

varma kramar i massor...

Lily sa...

Underbar takkrona!
Jag suckar och suktar också efter Stefan Sauk...
Kram Lily

Anonym sa...

Näääääää, inte Sauk!
Han suger är dryg o usch!

Men din krona passar mig som hand i handske. Läggundan en till den vita blomman please!!!!!

Trevlig helg önskar Pippi mormor :)

Fågel Blå sa...

Hej kan du skicka denna underbara ljuskrona till mej tro?
Kram Kathrine!

Mitt skabbiga chica hus sa...

Flämt. Inte efter Stefan Sauk då utan efter prylarna. Tittar just nu med datorn i knät och så himla läcker var han väl inte i den slinkiga turkosa skortan..he he he.

Dekordörrarna var to die för men där har jag lite andra planer på att köpa en gammal pardörr från nacka byggnadsvård och fixa upp..

Men du får väldigt gärna reservera en sån där godisskål till mig om de är på väg att ta slut. Kommer ju upp igen 22-30 jan så då ses vi garanterat:o)

De söta mailegflaggorna blev grymt fina i Elsas rum:o)

Kraaaam
Mia

Pink Chocolatier sa...

Hej!

Kanon fin dekordörr, en sådan skulle jag inte tacka nej till!!!
Jätte mycket fint och skulle gärna ta en sväng in till dig, men försöker tyvärr undvika bilkörning i det iskalla vädret...Bilen vill inte riktigt samarbeta...grrrr...
Så snart vädret tillåter så kommer jag på besök :)

Ha en fortsatt trevlig helg.

Kram

Photo by Maria sa...

Vill ha allt!!! Det är så fina saker du visar..

Kram Mia

LantlivsAnette sa...

Gomorron därborta !!
Åhh så fina saker du har fått in, den där kronan såg jag på mässan..ohhhhh så fin den är !! Och den där stora klockan !!
Jaa, nu ska du väl på mässa snart igen, vad roligt !!
Ha en toppen helg vännen
Kraaam Anette

n o r d i n g å r d e n sa...

Tänk att det redan är dasg för vårmässan, åren bara snurrar på och den kronan på första bilden, gud så snygg den är!!! Trevlig helg i kylan! Mari.

blomsterboden i skanör marie sa...

såååå fina saker du fått in till butiken, var kommer de ifrån? har butik själv därav mitt intresse (i Skanör)
ha en skön helg!!!!!
kramkram marie

Willewira sa...

Åhhh, jag är helt kär i den ljuskronan. Och i dörren!

Skulle så gärna vilja ha... men nu gäller det att hålla i plånboken.
Julen gör sig kännbar på många sätt. :)

Ska försöka komma iväg på formex. Får se om jag lyckas denna gång. :)

Ha en skön helg!! Kramar!
Willewira

Ullis/Leva på landet sa...

Fin fina saker du har fått hem. kronan ser ju helt underbar ut. blev ingen Let´s Dance här:(

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Karin Krut sa...

Hallå där bruttan! Hoppas att du har haft en skön jul :) Vilken dag ska du till formex? Ska vi ses?
P&K Krutan