söndag 17 januari 2010

mig & alice inredningstips Del 1…

Hej alla.

Jag antar att de flesta som läser min blogg är  intresserade av inredning.

Därför tänkte jag under några inlägg dela med mig av några enkla tips då det gäller hur man inreder och stylar.

10

(mitt älskade gamla slitna bord  som jag köpte av Susanne i somras då Lena och Lotten var här och hälsade på)

OBS!!! Detta är alltså bara tips och ingen uppslagsbok, dvs…alla inreder självklart precis som de själva vill och trivs med.

Dock finns det några enkla tips som man kan följa.

Idag tänkte jag delge er vad man bör tänka på när man ska dekorera på ett litet bord eller en skänk , nämligen Pyramiden.

14

Det innebär att man utgår från en hög detalj och på båda sidor om den så bör de saker vara lägre, precis som en pyramid.

11

Små ljusblåa Pärlhyacinter  ger hopp om våren. Denna fågelbur fick jag av min man i försenad Morsdag present. Jag pekade och han köpte…då får man liksom det man vill ha ;-).

9

En gammal bild som ni kanske sett strax innan jul.

Vad vill jag visa med den då?

Jo, att man inte behöver tänka Pyramiden just i mitten.

Här har jag placerat högsta punkten till vänster istället. Men allt som allt så bygger dekorationen på små pyramider över hela ytan.

13

Dessa ljuvliga slitna stövlar fick jag också av goa Ingrid, de hängde så fint på skullen…men de kommer mer till sin rätt här hemma, där jag kan njuta av dem :-) .

Hoppas att ni haft en härlig helg.

P & K

Melinda

14 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Hej på dej!
Tack för att du delar med dej abv dina inredningskunskaper, det kan vara bra att veta1
Väldigt fina bilder du visar!
Kram Kathrine!

LantlivsAnette sa...

Halloj vännen !!! Det var fina tips det där..vad du är duktig !!!
Och vilket bord..wow säger jag bara, att hon kunde sälja det..såååå fint..
Jisses så fint du har det...
Ha nu en toppen Söndags kväll, jag själv pustar ut lite efter en städar dag...konstigt, var kommer allt detta damm ifrån igentligen..
Kraaam Anette

annashusidingtuna sa...

Dina tips är verkligen mitt i prick!!! Så fina dina arrangemang är!!
Kram Anna

Photo by Maria sa...

Tack för fina och bra tips..
Underbara bilder från dit hem..

Kram Mia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det sak bli kul och följa dina inlägg med tips. Det här ska jag tänka på, med pyramiden. Du gör så jättefina arrangemang. Sen var det ett väldigt fint bord också.
Ha en bra vecka
Goa kramen
AnnaMaria

Helen sa...

Hej!
Jätte kul att få inredningstips från ett proffs, jag kommer att följa dina tips. Spännande.
Kram/Helen

Vitt hus med svarta knutar sa...

Hej!
Nu förstår jag varför jag inte får till det! Jag ställer upp saker, flyttar runt, men tycker aldrig det blir riktigt bra. Pyramiden, nu vet jag!
Tack för fina tips,kram
Regina

lottens vita och gröna sa...

ohhhhhhhh slurp sälj bilderna till en tidning, skulle vara ett underbart reportage!!!mmmm det där bordet är neeeeeeeedrans fint!

varmkram lotten

Monica, blogg Betongkrukan sa...

Hej Melinda!
Vilka vackra bilder du visar, ditt hem och din butik ser så spännande ut! Jag ser fram emot mitt "L", har dock inte ännu varit in på Internetbanken ännu, men ska göra det nu ikväll.

Stor kram Monica

Vita Falkens Lantliv sa...

Hejsan!
Så jättebra med tips=) Ibland får man ju till det direkt och ibland....suck, men då kanske det är just det att man inte tänker pyramid*ler*.

Jag är alldeles grön här i bloggvärlden men du är så välkommen in till mig
Susanne

Unknown sa...

Fina tips och fiiina bilder. Ibland får man till det direkt och ibland får man inte det, då känner man att något är fel men kan inte sätta fingret på det. Tack för tipset!
Ha det bra/kram anna

Systrars söta sa...

Hejdär, gud så fint bord du shoppat...hm..måste verkligen åka förbi där i sommar..måste bara..:-)) Tjingeling kat

me and alice sa...

Hej tjejen!
Wow vad fint bordet blev där hos dig!!!
Du är en klippa på att göra snygga arrangemang!
Hoppas ni får kul på formex!! Köp mycket snyggt och ta på skööna prommisskor!!
Kramelikram Susanne

Solsjö - Under en vind sa...

Fina tips och underbara bilder!!! Gillar ditt hem skarpt!

Har dolt min blogg igen, din inbjudan ligger kvar sedan sist så du är välkommen att fortsätta kika in när tid & lust finns!

Kram kram!