onsdag 6 januari 2010

Livet blir vad man gör det till…

Hej alla härliga människor.

Ja, den rubriken stämmer nog, men det är inte alltid lätt att se det så.

Inför 2010 har jag en del förhoppningar som jag ska se till att infria.

10

Jag ska börja idag med att skicka efter boken The Secret av Rhonda Byrne.

Det är säkert många av er därute som läst den. Vad man sedan tycker om budskapet och hur man väljer att ta in det är nog upp till var och en av oss.

8

Men även om man inte tar till sig hela budskapet så är jag övertygad om att små, små saker man tänker och gör kan ändra ens vardag.

9

* Inför 2010 så hoppas jag och tror att min familj ska få må bra.

*Jag VET att vi ska åka utomlands tillsammans för allra första gången. Min mamma fyller nämligen 60 år och vi ska åka tillsammans, barn och barnbarn, syskon och familj.

Det ska bli underbart…bara nu jag kan övertyga mig själv att kliva på det där flygplanet ni vet som jag är så himla rädd för :-).

* Ev. en flytt är närstående och det är väl den stora saken som då kommer att hända under 2010.

Om vi får som vi vill med den saken så kommer våra liv att förändras till det mer positiva…Hur??? Ja…det berättar jag om det blir så :-).

* Jag hoppas ju också på att min webbshop kommer igång under 2010…men just nu är det fortfarande inte läge pga. av samma saker som innan…Men min förhoppning är ju att det kommer att lösa sig under 2010.

11

Oj, detta blev ett djupt inlägg ifrån Pippilotta.

Men det är så viktigt med drömmar…sluta aldrig att drömma!

All min kärlek till er.

P & K

Melinda

23 kommentarer:

Pink Chocolatier sa...

Hej Melinda.

Självklart så ska man fortsätta att drömma.
Och planerna som än finns klara är ju finnemang!
Så trevligt med en utlands semester med hela familjen.
Flytt! Så spännande ;)

Men ditt kommande år ser äventyrligt ut..

Ha en fortsätt trevlig dag!

Kram
Erika

fröken knopp sa...

hej melinda!!!

drömmer man inte så lever man inte....det är dom som får en att orka..man måsta ha något att sträva efter!!!

låter som att du kommer att får ett underbart 2010!!

vi bestämmer oss för att 2010 kommer att bli ett toppen år!!!

varma kramar elin

n o r d i n g å r d e n sa...

Det låter som om du har ett spännade toppenår framför dig/er! Och en utlandsresa, så trevligt!


Flytt? Spännade, och ni som bor så vackert, jag förstår att det inte är vilket skithus som helst ni i sf flyttar till: )

Önskar dig ett bra 2010, både privat o i butiken! Mari. ( underbara bilder och arrangemang som vanligt, inspirerande!)

smultrongården sa...

Keep on dreaming, folks!!
Jag är ju en stooor förespråkare av drömmar. Kära nån, utan alla mina drömmer skulle inte kunna leva. Det fullt av härliga bilder i skallen hela tiden. Som väcker förhoppningar och en massa positiva tankar, härligt!
Flytt!??? Vad är det nu du inte sagt?? Är det på G?!
Oj, vad nyfiken jag blir.
Håller alla tummar jag kan!
Kramelikram du Pippilotta från Prussiluskan...

Viveka i Bläckhornet sa...

Låter som om du kommer att få ett alldeles underbart år Melinda. Många stora och spännande saker på gång.

En utlandsresa låter hur härligt som helst. Det står högt på min önskelista också :)

Kram Viveka

lottens vita och gröna sa...

hej du goa pippilotta!
drömma ska man annars dör man, såere, och många av dina drömmar låter som dom är realistiska ogörbart, sen ska lite tur spela in...tänker på huset, hoppas såååååå för er skull att allt blir som ni vill!!! och du resan...du om du är väldigt flygrädd, sök hjälp NU!!!! du kanske bara behöver 1-3 ggr kbt, hade en väninna som var hysterisk inför flygande, fick sen ett jobb där resor igick, det var liksom inte läge då att sitta med kunder på ett plan och kroma sig av ångest...hon fick snabbt hjälp och har verktyg nu i sitt huvud som hon använder allt mindre vid sina resor, det går!!!!
det bästa med 2010 är ju att vi ska ses igen, fniss!
ska kolla om jag halvdaga den där fredagen vid mässan...varmkram från en annan pippilotten

Söta Prickar sa...

Vad spännande, nu blev jag nyfiken vad det är som ska hända. Håller tummarna att du får det som du önskar =)
Väntar med spänning också att din webb-shop ska öppnas...härliga bilder du visar,som alltid!!
massa kramar, Lotta

Rummet för välbefinnande sa...

Ja men, det är ju klart Pippilotta!

Det är drömmarna som ger oss bränslet till att ta oss fram här i livet!!!!!!!!!

Så bra att du ska läsa boken. Jag har filmen och det är bra att få sig en liten påminnelse då och då hur tankebanorna går därinne i huvudet. Det är ju tankarna som formar min framtid.

Tänk så underbart nu då om ni får tag i huset. Jag drömmer ju om mitt jag också. Nu kan jag till och med känna hur jag går därinne förstår du och det är en go känsla.

Känns som du landat lite och lever mer i nuet och det är bra min vän. Varje dag bjuder oss nämligen på så mycket bra, men som vi inte alltid hinner med att se om vi har för bråttom.

Ops, nu har jag skrivit en halv bok här känner jag.
Längtar till Formex så vi kan ses igen. Ska ta och maila dig förresten......

Bamsekramar till dig för ditt "nya liv" och fortsätt drömma!
Mia

LantlivsAnette sa...

Hallo min vän !!! Jaaa köp den boken !! Jag har den och den förändrar ditt liv..i know !!
En magisk bok, en bok som man läser om och om igen, tar till sig..
Sååå mycket spännande i ditt liv..här har det också hänt en del..jag mejlar dig nån dag, idag orkar jag inte, känner mig sååååå trött..
Ha det gott vännen
Kraaam Anette

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Drömmar ska man ha, det är bra! Boken har jag inte läst, känner inte till den heller. Du kommer och ha mycket kul under året, att resa med hela familjen låter roligt. Ha nu en bra dag
Goa kramen till dig vännen
AnnaMaria

Emmas Verden sa...

hei og godt nytt år Melinda ;)

jeg har lest The Secret og jeg synes den var kjempebra!!! jeg prøver å minne meg selv på hva jeg leste..og tenke positive tanker så ofte jeg kan..
jeg tror det er mye sant i det og det skader ikke å prøve ;)

ønsker deg og dine alt godt for det nye året..må alle dine ønsker gå i oppfyllelse!!!

varm klem til deg :)
Anne***

Ullis/Leva på landet sa...

Att ha drömmar är viktigt i livet annars så kommer man ingenstans. så spännande med en flytt. Hoppas verkligen att det är det stora drömhuset som är på g.

kram Ullis

blomsterboden i skanör marie sa...

Så mycket spännande du, ni har framför er, resa, flytt hur kan du lämna ert fina hus?????
Att flyga kommer gå jätte bra=), var ska ni???
Jag älskar solen så jag hade inte sagt nej till en resa men vi var ju ganska nyligen så vi får nog spara ett tag till=(.
Må väl, kramkram Marie

Kol och Rosors sa...

Hej!

En god fortsättning!

Visst är det härligt med drömmar...man måste ju sikta någonstans... ;)

Härliga bilder.
kram
L-Lott

annashusidingtuna sa...

Hej!
Känner precis som du och drömma måste man ju få göra det är de som driver en framåt tror jag.
Kram Anna

Lantligt i stan sa...

Låter som du har mycket att se fram emot under det kommande året! Spännande med flytten! Boken har jag inte läst och faktiskt inte ens hört talas om, men den låter intressant. Får nog söka efter den på nätet. Ha det bra i vinterkylan!
Kram Anki

Photo by Maria sa...

Drömma måste man annars är ju livet tråkigt..

Ditt/ert 2010 verkar bli ett bra år..

Kram Mia

Lilla huset på prärien sa...

The Secret... har jag inte hört om innan. Får genast gå in på Adlibris och kika lite.

Härligt det låter med allt som ska hända på nya året! Själv hoppas jag innerligt på en tillbyggnad jag...

Kram Jenny

Malmkakan sa...

Trevligt att få kika in i ert 2010. Ni verkar ha mycket spännande på gång.

Ska ni flytta, kanske, måntro???
Fortsättning följer som sagt...

Ha det gott!

Kram, Cecilia

Willewira sa...

Hej vännen!!

Visst har ens inställning till saker och ting en stor del hur saker och ting utvecklar sig.
Jag tror för min del att vi inte kan vara nog positiva... Det handlar ju om att välja hur man vill se på saker - är glaset halvfullt eller halvtomt?

Att sätta upp mål för livet gör det ju lättare att ta sig dit man vill, eftersom man då vet vad man vill, så du gör verkligen rätt i att drömma och planera!

Så spännande med flytt! Hoppas att allt lägger sig tillrätta... Så även med webbutiken. (som jag längtar!) hi hi...

Sköt om du goa och ha ett bra veckoslut!
Varm kram
Willewira

Anonym sa...

Hej Melinda!
Jag har läst The secret och jag kan verkligen rekommendera den! Läs den flera gånger! Det är inga revolutionerande nyheter på nåt sätt men den är fylld med saker som är bra att bli påmind om och som är bra att träna på i vardagen. Man brukar säga att tron kan försätta berg, jag skulle vilja säga att TANKAR kan försätta berg!
Sköt om dig!
Anna Maria

Tiol sa...

God fortsättning på detta nya året 2010 Melinda!
Självklart skall man våga drömma, det är jätteviktigt. Positiva stärkande tankar ger otroligt mycket positiv kraft, dåliga tankar däremot stjäl kraften från oss. Jag tror stenhårt på att tanken kan förändra väldigt mycket. Så fortsätt att drömma, alla ni därute, och så får vi hoppas att detta nya året 2010 blir ett riktigt bra år för oss alla.
Kramar //Tina i Falun

Viktkamp sa...

den boken har jag inte läst, kanske man skulle göra!

God fortsättning!