tisdag 26 januari 2010

Möbler till salu…

Hej alla.

Hoppas att ni mår bra.

Nu har jag varit på mässan och fyllt på både med inspiration och saker. Januarimässan är oftast lite svår då det kommer till att hitta de där speciella sakerna som man vill ha.

Det är många som kör med samma saker och det är en konst vill jag lova att hitta det där “lilla extra”.

Jag känner mig otroligt nöjd med mina inköp denna gång och väntar med glädje på att det ska börja ramla in.

Lite nytt har det ändå kommit, sånt som är beställt innan mässan och snart fylls det på med ännu mera godsaker.Tills dess tänkte jag visa er lite “nya” möbler som jag har målat…det var längesedan nu :-).

2

Dessa fyra stolar av typen “leksandsmodell” från slutet av 1800-talet är nu upprustade och färdigmålade. Jag blev enormt nöjd med dem själv och skulle mer än gärna behålla dem hemma. Men med risk för att Janne då skulle få ett psykbryt så är de till försäljning i butiken.  Pris 2700 kr för 4 stycken.

4

Jag har köpt Trollull som är en helt suverän produkt för att slipa bort lite färg så att det verkligen ser “äkta nött” ut. Innan jag använde trollullen så numrerade jag dem.

Bokstäver och nummer fortsätter att stå högt i kurs då det gäller inredning…kanske lite mera siffror nu :-). Kudden ovan kostar 249 kr.

5

Detta skåp är bara sååå himla läckert med sitt patinerade zinklock med plats för både det ena och det tredje. När skåpet är stängt så ser det ut som en liten skänk…

8

Inuti finns det plats att ställa en potta om man nu skulle vilja det :-). En låda som det står Lavoar på… En väldigt speciell möbel.

Pris 1700 kr.

6

Tänk  att ställa en stor prunknande Pelargon eller ett Olivträd i den största utformningen…härligt slitet som ni ser.

Nu skall jag fortsätta måla lite här hemma :-).

Sköt om er.

Kraam

Melinda

16 kommentarer:

Therese Sagstedt sa...

Jätte fina möbler du har målat, gillar verkligen skåpet 10 poäng där ha en fin vecka Kram//Therese

Anonym sa...

Läckert Pippilotta!

annashusidingtuna sa...

Häftigt skåp som verkligen var annorlunda!Gillade verkligen zinkskivans utforming.
Kram Anna

Rummet för välbefinnande sa...

Åhhhh vad jag önskar att jag varit med er där på mässan!!!!!!! Fick ju in jobb som var tvungen att göras torsdag och fredag och då kändes det som det kvittade med mässan sen. Men, jag hoppas vi kan ses snart ändå....... Hur långt är det till dig egentligen från Karlstad? Kanske får ett "total-fläng" vet du och åker till dig istället...... Så får jag se din underbara butik. Man vet ju aldrig liksom.

Hade ju mer än gärna köpt det där skåpet kan jag säga. Skulle vara perfekt hos mig förstår du *ler*

Ha det så gott och måla på....
Kram Mia

hemma hos lilla mej sa...

WOW vad mycket snyggt.Skåpet var ju bara skitsnyggt.Ha en skön tisdag Varmkram Rita ♥

Tanjis sa...

Verkligen härliga möbler!
Det låter ju som en dröm att få gå runt på Formex mässan tycker jag. Men jag är samtidigt glad att jag inte får gå dit, jag skulle bli helt hispig och vilja köpa allt fint som jag ser. Fattar inte hur ni kan sålla.

/Kram

lottens vita och gröna sa...

fasen skulle du inte kunna ta och kolla dig efter ett hus häråt..bli sugen på en stor lavoar här gör ju ingen gla...
blev sjuk ja, så no formex, halsfluss, bläää!
må väl sötis, såååååååå snygga stolar, trollull ska jag lägga i min febríga hjärnbank!
pöss lotten

Photo by Maria sa...

Vilket skåp så vackert.. och stolarna.. *suck*

Kram Mia

LantlivsAnette sa...

Ohhh vilka fina möbler..himmel vad du är duktig på att antik måla !! Och jag kan ju bara föreställa mig vilka fina saker du har beställt hem, du är ju så duktig på det också, att hitta det lilla extra !!
Idag stormar det rejält här hos oss, jag gruvar mig för att gå ut faktiskt...
Kraaam Anette

Unknown sa...

Jättesnygga möbler, du kan verkligen schabba till dem..
Hoppas du får sålt möblerna, det får du med all särkerhet.
Ha de gott Kram Anna

Anonym sa...

Åååå vilket härligt skåp.

Jag blev tipsad av min kusin att kika in här hos dig, och det ångrar jag INTE! Gud vilken fin blogg och så mycket inspiration! Hon skulle göra ett liknande dockskåp som du har.

Jag undrar lite på ditt kök.. Superfint föresten. Har ni "byggt in" ett gammalt skåp eller hur har ni gjort det. En så otroligt fin detalj som gör hela köket tycker jag.

Kram Linda

Designe sa...

supersnygga stolar! Skulle gärna köpa dom om jag inte redan hade fullt m stolar:) Häftigt skåp oxå! Kram

n o r d i n g å r d e n sa...

Bara så himla snyggt! Alltihopa! Stolarna du målat blev ju verkligen bra, tänk om de hade rymts hos mej, men Johnny får nog psykbryt han också då: ) Ja, jag förstår att det inte är det lättaste att hitta det där lilla extra, som inte alla andra butiker hjar men du lyckas bra, för du har en jättefin och tilltalande butik Melinda!!! Mari.

Ullis/Leva på landet sa...

Vilka otroligt snygga möbler du har till försäljning. Ska verkligen bli kul att se vad det är för saker som du har beställt hem. Hoppas att du visar dem här sedan när du fått ut dem i butiken.
Kram Ullis

Inspiration i vitt sa...

Men ojojoj vilka fina möbler, har du själv målat och gjort iordning allt? Du är såå duktig Melinda.
Ha en härlig helg och kram på dig/Ingela.

hemtrevnad marie sa...

Superfint...om jag hade haft plats så hade jag norpat de stolarna på stört:)
Fast här är så trångt , så jag måste göra mig av med mina älskade gamla tolixar till och med....
ha en go helg!