fredag 29 januari 2010

En ny kamera…

Hej alla goingar.

Så var det då helg igen…dagarna snurrar fort och innan vi vet ordet av så är nog våren här :-).

Positivt tänkande med tanke på hur mycket snö som vräkt ner de sista dagarna ;-).

9

För några veckor sedan så köpte jag en lite försenad julklapp till mig själv…något jag gått och suktat efter ett tag.

10

Nämligen en Systemkamera. Tyvärr så är jag ju totalt värdelös på att hantera den men jag gav mig 17 på att jag  åtminstone skulle FÖRSÖKA läsa instruktionsboken.

1

BAHHHH, säger jag bara…det blir rena rapparkaljan för mig. Så nu fotar jag på och hoppas att korten ska bli bra. Vissa blir det och vissa blir mindre bra…så ni får ha lite tålamod med mig nu :-).

2

Jag önskar verkligen att det fanns någon kurs i detta häromkring, jag skulle skriva upp mig direkt!

5

Så nu visar lite foton ifrån butiken bara och med denna vårlika tulpanbukett så vill jag önskar er en härlig och skön helg.

P & K

Melinda

23 kommentarer:

Kari sa...

Synes du har tatt flotte bilder jeg da... ;-)
Det hvite serviset på de to første bildene er helt nydelig, hvor kommer det fra?

Ha en fin helg!

Kari :-)

blomsterboden i skanör marie sa...

Först ut, vad trevligt=)
Tycker det verkar som om du å kamran kommer bra överrens, jätte fina bilder tycker jag men jag är ju bara en glad amatör. Gillar verkligen bilden med zinktunnan.

Ha en super skön helg!!

Kramkram Marie
PS: kommer du att ha öppet på Alla Hjärtans Dag, söndag?? jag är kluven till max, har ej öppet i vanligafall på söndagar å när jag väl har det till typ 1:a advent så brukar det inte vara så många som kommer.

hemma hos lilla mej sa...

Vad skoj en ny kamera.Fina bilder du har tagit.Du har mycket fina saker du visar.Ha en mysig fredag Varmkram Rita ♥

MonaA sa...

Hej Melinda!

Vad kul med ny kamera! Jag köpte också en ny ganska nyligen, men jag vågade mig inte på en systemkamera utan köpte en lite bättre vanlig digitalkamera istället. Att jag valde det berodde på att jag köpte en systemkamera förut, som jag vann på auktion på Tradera, och när jag fick hem den och skulle börja använda den fattade jag NADA, hihi! Sen visade det sig ju att jag inte fått rätt kamera, jag hade fått en annan än den jag betalat för, så den åkte tillbaka till säljaren...

Du visar iallafall jättefina bilder! Och jag är så sugen på att komma och hälsa på dig snart igen, det var ju ett tag sen sist nu! Men januari månad är inte den bästa ekonomiskt sett, så jag får nog vänta till jag har råd! Jag vet ju att jag inte kan låta bli att handla när jag kommer till dig, hihi!

Ha en skön helg!

Kramar
Mona

Monica, blogg Betongkrukan sa...

Hej Melinda, Tack för bokstaven L den har anlänt och så småningom skall den nog hamna på rätt plats...
Skall göra en liten specilare i sovrummet så kanske där..

Lyckliga du - en systemkamera - står väldigt högt upp på min önskelista!

Lycka till!
Kram Monica

Rummet för välbefinnande sa...

Förstår precis hur du menar. Det är inte bara det där att lära sig fota, men bilderna ser jättebra ut! Fick en kamera av min pappa och jag blev så störtglad och det enda sättet att lära sig är ju just att fota (om man inte hittar nån kurs då förstås)
Så nu står stativet uppställt i vardagsrummet och det är lika spännande varje gång man ska fram i denna lägenhet........ Mina sanslösa loppisfynd fyller ju ut en del också kan jag säga *ler*
Ha nu en toppenhelg pippilotta!
Kram Mia

Anonym sa...

Häng inte upp dig på att läsa hur man skall göra..du tillhör väl som jag släkten: Learning by doing! Det du gör gör du ju redan bra så det kan bara bli bättre ;)
//Linda

Helen sa...

Hej!
Jag tycker att du är duktig med din nya kamera och det är så mysiga bilder från din butik. Jag måste åka och besöka den. Ha en bra helg.
Kram/Helen

Malmkakan sa...

Jag som trodde allt du fotat på din blogg var med en systemkamera. Du har alltid så levande och vackra bilder. Ska bli spännade och se bilderna nu när du fått en systemkamera i handen.

Kram, Cecilia

Bibbi sa...

Vilka härliga bilder! Hur är det, säljer du via web? Har länge funderat på vadjag ska ha i mina trollhasselkvistar nu, å´jag såg ju svaret på dina bilder-fåglar! Skulle bara ha haft några... Blev även väldigt nyfiken på Madonnan med barnet. Pris?
Ha en underbar helg!
Kramen

fröken knopp sa...

Hej Melinda!!

Tröttnar aldrig på bilder från din butik eller ditt hem så visa hur mycket du vill!!!! Jag njuter!!!

Hoppas att du får en härlig helg!!

kramar Elin

fröken knopp sa...

Hej Melinda!!

Tröttnar aldrig på bilder från din butik eller ditt hem så visa hur mycket du vill!!!! Jag njuter!!!

Hoppas att du får en härlig helg!!

kramar Elin

n o r d i n g å r d e n sa...

Du tar ju toppenfina bilder Melinda!!! Jag är likadan, kan inte med instruktionsböcker, bara fotar och prövar mej fram: ) jag vill också gå en fotokurs! Men du tar nog fina bilder ändå och du stylar som en gudinna för din butik är bara sååå tilltalande! Trevlig helg vännen! Mari.

Photo by Maria sa...

Kanonbilder :-)

Kram mia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det är roligt med ny kamera, man ser saker överallt och fota. Du får ha på Auto och sen prova dig fram, jag tycker du har fina bilder här.
Må så gott
Kramar
AnnaMaria

Anonym sa...

Spännande med nya kameran. Jag vill med ha en ny men får hålla hårt i plånboken nu, triiist!

Fina bilder från butiken, as usally.

Köpte Hem & Antik nu i veckan. Sussis hem är lika underbart som vanligt menjag tycker inte riktigt att fotona gav hemmet rättvisa, jag men jag har ju faktiskt varit där och sovit över, även om nu Lotten knep det bästa sovrummet.....

Nä, jag tycker det skulle fotats lite i stora rummet bl a. Ljuvliga Sussi, hon kanju verekligen få till det hon.

Ha det bäst i Dalaland

Kramizar från 08an

Lillstuga sa...

Hej vännen!!
Tack för dina lååååååånga kommentarer!!! Jag är inte bortskämd med det inte!!!
Färgkoden är den som står och sedan om du vill ha den vattenbaserd så säger du det. Jag målar bara med vattenbaserade färger och inget annat!! Det är så himla enkelt. Jag ska ta och boka in en lördag längre fram när du jobbar så ska jag komma ner och "jobba" med dig!!. Känner att jag har lite Melindaabstinens!! hihi
Ha en skön helg!!
Kram Anna

Vit som snö sa...

I mina ögon är det fantastiska bilder! O motiven får mej bara att drömma, looovely Melinda!
Kram Cilla

Lilla huset på prärien sa...

Åh vad roligt med en ny kamera! Det skulle jag också vilja ha. Ja, jag har visserligen en ganska bra en men jag har haft den ett tag nu och börjar att bli kräsen... :)

Hopas allt är bra med dig!

Kram Jenny

Ullis/Leva på landet sa...

Så kul med en sådan julklapp. Skulle jag också vilja ha, men jag får glädja mig år laptopen jag fick. Tycker att dina bilder är jättefina.

Kram Ullis

Galleri Hönshuset sa...

Hej på dig, det var länge sen.

Allt väl med dig och butiken och familjen?

Härliga bilder, och jag gillar verkligen bilden på den våriga buketten, hääärligt med våriga färger.
Kul med en ny kamera. Jag går och velar mellan två styckna, vet inte riktigt vilken jag ska välja.

ha det gott. Kram Pirre

Unknown sa...

Hej!
Dig har jag missat att klicka fram under helgen, men jag måste säga att du har fått till bilderna jättebra. Vi har en systemkamera och jag tycker det är svårt, visst det blir fina bilder, men jag vill få till det där lilla extra. Funderar på att köpa ett annat objektiv.
Ha då gott Kram anna

Unknown sa...

Hej Melinda med världens vackraste kappa!

Härligt med en riktig kamera, det skulle jag också vilja ha. Kan inte låta bli att tänka på att du lusläser instruktionsboken, det är hur smart som helst för att lära sig förstå.

Tänk de där "dumma" karlarna de vägrar läsa instruktionsböcker, de tror de förstår ändå fast det vet vi ju att de inte gör. ;-)

Hoppas du får en mysig vecka och att de blir en massa vackra kort, du har ju en massa vackra motiv i alla fall.

Kramar,
Maria/Javabönan