söndag 22 februari 2009

Jag önskar...

Hej på er.
Just nu så skulle jag vilja ha en anonym blogg där jag kunde skriva av min ilska, frustration och ledsenhet.
Den senaste månaden har varit sååå himla turbulent och i fredags så kände jag att nu har jag fått nog. Tänkte nästan sätta upp en skylt på butiksdörren där det stod.
Ni hittar mig på andra sidan sjön i en tvångströja! (Där ligger nämligen Säters Sjukhus)
Alla onda ting är tre, i mitt fall börjar det numera bli tvåsiffrigt och det under en väldigt kort period. Det är påfrestande och det sliter enormt!
Därav mina glesa inlägg och kommentarer på era bloggar.
Nu har jag inte en anonym blogg så därmed slutar frustrationerna.
******
Istället så tänkte jag slå ett slag för alla kreativa bloggare här ute i vårt avlånga land och lägga det andra åt sidan för en stund.
Jag slutar aldrig att förvånas hur mycket kreativa, duktiga och inspirerande bloggare det finns.
En bloggare som jag skulle vilja lyfta fram idag är en tjej som heter Tanja och som är otroligt duktig på att sy Tildasaker.
Hon har en blogg som heter Tanjas Krypin, besök henne gärna och vill ni så går det säkerligen att beställa någon söt figur.
Hon är både duktig på att sy OCH måla dem!
Jag bara älskar Tildafigurerna och hade jag plats så skulle jag helst vilja ha ett helt rum med dem.
Jag har 2 st Tildaböcker...men de gör mig bara frustrerad eftersom jag inte kan sy.
Men då är det ju tur att andra kan, eller hur?
Dock njuter jag av bilderna i böckerna.
Jag lär nog aldrig växa upp eftersom jag är så barnsligt förtjust i barnsaker :-).
Samma Tanja har även gett mig en utmaning som lyder så här:

Gå in i mappen mina bilder. Gå till den sjätte mappen och välj därefter den sjätte bilden i den mappen.Visa bilden på bloggen och skriv något om den. Invitera sex stycken nya till att vara med på utmaningen.Länka till dem, och låt dem veta att de är utmanade.
Då jag vet att många redan fått den så låter jag bli att länka vidare utan den som vill ha den får gärna anta den.

Det passar väldigt bra idag eftersom jag inte kan lyckas få över mina bilder på datorn idag.
Jag har ju lovat er att visa en såå söt sak som jag köpt, den får ni alltså se en annan dag.


Här kommer den nu istället, den sjätte mappens bild, min minsting Viktor som dock är lite äldre nu än på bilden. Han har antagligen slagit i pannan med tanke på blåmärket.
Pussungen min!!
Eftersom jag inte får in några bilder just nu så säger jag hejdå för den här gången.
Men vi ses snart.

21 kommentarer:

Det vita dårhuset sa...

Hej gummsen!
Känner verkligen för dig hjärtat!!!
Om man bara kunde knäppa med fingrarna !!!
Fick ett vykort av en vän när det gick lite tungt där det stod:

Det är inte förens mot slutet det går uppför.

Så nu Melinda, är det baaaara uppför.........

Ha det gott och våga be om hjälp!
Kramar Erika

Det vita dårhuset sa...

Hiiii hii!
Jaaa se!!

Inte ha ont i magen nu kvinna. Du har ju räddat mig *ler*
Kramis

My home is my Castle sa...

Leit å høre at du ikke har det så bra for tiden...
Håper alt ordner seg...

Nyyydelig bilde av en herlig liten :)))
Nå skal jeg inn å se på bloggen di anbefaler ;)

Ønsker deg en god uke.
Klem,Kari

Tanjis sa...

Oj, vad jag blev röd om kinderna nu då!
Här går man in och ska läsa nått kul och så får man läsa om sig själv, det känns lite konstigt. Jag blir självklart glad om någon gillar det jag gör men har samtidigt väldigt svårt att ta beröm. Ha,ha...........så det kan va.Tack i alla fall! :)

Vet du, som vanligt håller jag med dig! Ibland vill jag skriva en massa saker på bloggen. Jag har ju inte många läsare utan mest vänner och familj men jag kan ändå inte skriva det jag vill allltid.
Fast ibland tänker jag att varför kan man inte skriva det man känner, det är ju inte så farligt. Alla har ju bra och dåliga dagar och bara för att man tex blir arg är det inte säkert man är arg en timme senare. Fast det är klart, många blir väl upprörda om man skriver något elakt eller dumt. Hmmmm.........hoppas du får det ur dig ändå.Lätta på trycket!

Den här veckan har varit skit(hoppsan),har haft huvudvärk varenda dag. Det är inte skoj när man vill sitta och pyssla.
Hoppas att nästa vecka blir bättre.

Många uppmuntrande kramar.

Tess på Tilda och Mamma sa...

Hej Vännen
Jag kikar gärna i din stängda blogg och lyssnar gärna det låter inte så kul med allt som verkar hända dig.

Kul att du hittat en till Tilda galen tjej som jag, önskade du bodde närmare så kunde du kika in och jag kunde hjälpa dig med dina tildadrömmar. Jag är ju vän med symaskinen du vet.
Kram Tess

Anonym sa...

Ska gå in och läsa på hennes blogg den där Tanja, låter som en riktigt mysig blogg!!!!!

Åh lilla gumsan tääääänker på dig, massor!

Nu fick man se din andra lilla kille, lika gooo han med....

Pok
Lena

Solsjö - Under en vind sa...

Känner för dig ska du veta!!! Inne hos mig kan du alltid skriva, den ena bloggen är ju dold och har bara knappa 30 andra bloggare inbjudna, ganska "anonymt" alltså...Vet ju inte alls vad det är du går igenom, men kan läsa av din frustration mellan raderna...
Men efter neråt svackor kommer ljusare tider det lovar jag dig!
Hoppas att din helg varit bra! Här har vi haft en riktigt mysig familjehelg, bott på hotell, ätit gott, shoppat och badat i stort badhus!
Ha den bästa av måndagar! Kramis!

LantlivsAnette sa...

Halloj vännen...nu blev jag riktigt orolig !!
Jag har mailat...

Kraam Anette

Lilla huset på prärien sa...

Hej kära du!

Usch så tråkigt med tråkigheter. Jag hoppas att allting blir bättre för dig snart. Ibland är livet så himla motigt och då vet man inte riktigt vart man ska vända sig. Men helt plötsligt kommer det en ljusning igen. Hoppas att din kommer snart!

Sööööt liten kille har du juh :)

Kram Jenny

Smultronstället sa...

Å näe vad trist :-(
ska sända dig massor av värmande styrke tankar :-)tänk att ibland så kommer det ena på det andra...

Sköt om dig
Kram M

Anonym sa...

En anonym blogg hade inte varit helt fel ibland. Hoppas att allt ordnar upp sig och att du slipper hamna i den där tvångströjan på andra sidan sjön.
Styrkekramar! /Marina (Marinas trädgård)

Anonym sa...

Å kära nån, hoppas att du har många famnar omkring dig som kan ge dig varma och stödjande kramar,samt samtal. De behövs när de är extra motigt.

Framför allt finns ju vi alla bloggare här ute i blogg-landet som kan peppa dig, är väl alltid något =)

Hoppas att de otäckt jobbiga snart vänder om.

Kramisar från Benita

Galleri Hönshuset sa...

Hej på dig vännen. Låter inte alls bra det här...

Jag kommer förbi i veckan när jag har bestämt mig vilka knoppar jag ska ha...eller ska jag säga när mannen har tid att hjälpa mig med det....det är bäst han fixar det där annars blir det bara sk-t....
( Så du inte tror att jag har glömt bort...)Och en stoooor kram ska du få av mig =)

Kram Pirre

Muffinsmidja sa...

En klok man sa en gång "man måste må och ha det förjävligt nån gång i livet för att sen förstå vad som får en att må bra".
Tänker på dej och många kramar från Åsa.

Ett hus i vitt sa...

Åh vännen om jag kunde hjälpa dig. Det låter verkligen jobbigt det du går igenom även om jag inte har en aning om vad det handlar om. Hoppas att du kan få andas och pusta ut snart. Skickar stora varma kramar!! Lägger till också att Tilda-sakerna är helt otroligt söta, har precis fått hem Tildas hus. Myyyys. Kram, Anette

Lillstuga sa...

Hej!
Det låter som det varit lite tufft ett tag. Kan riktigt se hur det lyser frustration i varje stavelse. Jag hoppas verkligen att det blir bättre snart, vad det nu är. Vi har också haft det lite tufft ett tag. Eriks morfar gick bort så det har varit lite sorg här hemma.
Kram Anna

annaslantliv sa...

Stor styrkekram till dig! Vet hur det känns, man vill spy ur sig men kan inte för att så många som inte borde läsa det gör det...
Men det ska ju bli bättre, efter den mörkaste natt kommer gryningen.

Kram anna

hemtrevnad marie sa...

Vill bara ge dig en stooor kram gumman!!!!!

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken goding! Och vilka otroligt fina bilder fr din köksskåp här till höger!

Men, vad är det du säger, är det fler jävlar som snor fr din butik!? Mari.

Anonym sa...

Det är som mörkast före gryningen, säger de ju, men ibland är det mörkt farligt länge känns det som. Vi har haft en väldigt jobbig vinter, med massor av olika tråkigheter och nu måste det ta slut innan jag blir tokig. Så jag vet hur du känner, även om vi inte delar exakt samma tråkigheter.
Sköt om dig vännen och försök hålla ut! Kramar, Annica

Cia sa...

Kämpa på tjejen!
Gör som jag gjort; starta en blogg till, det har verkligen hjälp mig i min tillvaro. Så skönt att skriva av sig och förhoppningsvis även kunna hjälpa andra. Titta gärna in: http://suddasudda.blogspot.com/
Många kämparkramar!